Recensie: Ziek van jou- Julienne Brouwers

Titel: Ziek van jou
Auteur: Julienne Brouwers
Uitgeverij: JB
Uitgave: April 2021

Met dank aan de auteur, voor het ebook.

Een medische thriller van een Nederlandse auteur....heb jij daar ook zo een zin in. Kijk mee.

Als onderzoeker van nieuwe bestralingsmethoden voor mensen met kanker, dient  je altijd de veiligheid boven alles te stellen. Dit geldt ook voor Faye Smeets, de hoofdkarakter in dit spannende boek. Zij is zo een onderzoeker in het ziekenhuis en haar werk is haar alles. Ze is daarin ook erg ambitieus. Met de onderzoeken wil ze een stap vooruit te kunnen maken in de medische wereld. Tijdens een lezing krijgt ze een verontrustend telefoontje en moet zich haasten naar het ziekenhuis. Er is iets goed mis met een patiënt die door Faye behandeld is. Hoe kan dit en hoe is dit mogelijk? Faye heeft het gevoel dat ze in een foute film is terechtgekomen. Wat is er aan de hand? een tijd lang blijft dit een groot raadsel.

~"Hoe is dit mogelijk" stamelde ik, terwijl ik met de muis door de beelden scrolde. Ik deed mijn best om rustig over te komen, maar van binnen groeide het gevoel van bezorgdheid.~

In deze 3e thriller van Julienne Brouwers staat de medische wereld centraal. De auteur heeft een medisch-technische achtergrond en werkte in de biotechnologie en bij verschillende ziekenhuizen. De appel valt dus niet ver van de boom, gezien het thema van deze spannende thriller. Brouwers hield het dit keer "dicht bij huis".

Ziek van jou, draait om een medische misser. Zo lijkt het. Niet alleen het raadsel rondom dit voorval moet worden opgelost, maar er is meer. Deze thriller bevat meerdere lagen, meerdere lijnen en ook de liefde wordt niet vergeten. Brouwer koos de vertelperspectief van de ik-persoon. Meestal ga je dan van heel dichtbij mee met de hoofdpersoon. Het gaf dit keer soms verwarring. In dit boek is het mogelijk geschikter om de 3e persoon te kiezen. Niet de vertelwijze maar de gebeurtenissen en spanning zorgen voor de wil tot doorlezen. Brouwers blijft in haar eigen bubbel gezien het thema "de medische wereld", maar op sommige momenten als het wel heel erg technisch wordt, is het de vraag of de lezer het dan ook nog kan volgen. Daarnaast roepen sommige momenten of gebeurtenissen vragen op, bij de lezer, die onbeantwoord blijven. Zijn dit nu toevalligheden of niet..

Julienne Brouwers, die dit verhaal schreef rondom het krijgen van haar 4e kindje, heeft hiermee een zeer spannend verhaal neergezet. Het verhaal heeft een goede vibe zodat je graag doorleest. Hoofdkarakter Faye wordt goed neergezet en haar verleden komt zeer dichtbij. Dat is mooi gevonden. De plot zit goed in elkaar. Een dikke aanrader.

Waardering  3,5 sterren

Originaliteit: 4, leuk verhaal, zit goed in elkaar. Schrijfstijl: 3, ik vond de ik-stijl in begin niet zo prettig lezen. Het duurde lang voordat ik in de flow kwam. Mogelijk las de 3e persoon beter. Spanning: 4, goede spanning, mede door de karakters en spanning wilde ik graag doorlezen. Plot: 3 is mooi en ook verrassend. Sommige losse eindjes of toevalligheden waren er wel.

Ziek van jou is een mooie medische thriller vol spanning en mysterie en een vleugje cupido.