Recensie Hamley Books Blogtours (2): K.T. Sterling- Het lot van de roos

Genre: Young Adult
Uitgave: Oktober 2022

Met dank aan uitgeverij Hamley Books, voor dit recensie-exemplaar!

Hou jij van sprookjes, bijzondere verhalen en mysterieuze zaken? Dan is dit jouw boek!

Kijk mee!

De inhoud

Isabelle Allard loopt stage bij het Instituut voor Zeldzame en Exotische Ziekten. Haar vader is daar chirurg. Er worden experimentele behandelingen toegepast. Al dan niet met een positief resultaat. Ze is gelooft niet in het bestaan van fae, weerwolven en vampiers. Wanneer ze tijdens haar stage oog in oog komt te staan met een jonge man, voelt ze iets vreemds. Is het een ziekte of is hij echt een weerwolf? Ze doet vreemde ontdekkingen, maar haar vader blijft maar zwijgen. Tot ze geconfronteerd wordt met haar eigen krachten. Een web van gevaar en leugens ontvouwt zich rondom haar. Ze in een wereld die magischer en dreigender is dan ze ooit had gedacht.

De cover is echt super mooi gedaan. Mooi, sierlijk, een roos, donkere tinten en in mooie sierlijke gouden letters de titel duidelijk in beeld. Het is al een kado om naar te kijken. Dat gebeurd ook als je het openslaat. Sierlijke rozen verdeelt over de pagina's komen je tegemoet. Gevolgd door een citaat van Sia uit Unstoppable, een citaat uit de wezen-wereld en uiteindelijk een proloog met een gebeurtenis. van 13 jaar geleden. In hoofdstuk 2 gaan we mee met Isabelle in het heden.

Sterling heeft gekozen voor een vertelperspectief van de 3e persoon. In een fijne vertelstijl en makkelijke taal neemt Sterling ons mee naar een bijzonder Instituut. Daar werkt de vader van Isabelle. Hij doet belangrijk werk. Door enkele bijzondere gebeurtenissen heeft Isabelle steeds meer vragen. Haar vader wil daar niet echt op in gaan. De nieuwsgierigheid wint het uiteindelijk bij Isabelle. Wat zij ontdekt is zeer bijzonder.

Ook al is de schrijfstijl niet heel moeilijk, toch kwam ik moeilijk in het verhaal. Het leek even of ik er niet "bij" kwam. Het begin van hoofdstuk 2 is erg onduidelijk. Waar zijn we? Waar is Isabelle? Hoe oud is ze? Het komt nog niet tot uiting. Het duurt even voordat het kwartje valt. Pas halverwege komt het eenmaal op stoom. Toch mis ik wat bite.

De plot / het verhaal an sich is mooi bedacht. Geïnspireerd op een sprookje kom je als lezer mooie wezens tegen en bijzondere momenten komen voorbij. Met een mooi einde, wat ruimte biedt voor een vervolg, wat er ook komt, gezien het een 1e deel in een serie is.

Het lot van de roos gaf veel verwachting. Helaas kon het mij niet direct beetpakken. Ik miste wat kracht en power. Bij sommige scenes mis ik de bite en is er wat onduidelijkheid in plek en omgeving. Neemt niet weg dat ik heb genoten, en kijk ik graag uit naar deel 2.

Waardering  3,5 sterren

Deze recensie maakt deel uit van de Hamley Blogtour. Op de socials kan je dus meer lezen over de leeservaringen over dit boek.