Recensie: Sanne Hillemans- Bewaak mijn hart

Titel: Bewaak mijn hart

Auteur: Sanne Hillemans

Genre: Feelgood/ New Age

Uitgeverij: Loft Books

Uitgave: 8 December 2021

Met dank aan Loft Books, voor dit exemplaar.

Sanne Hillemans is mij bekend van Circus Cesaria. Een mooi verhaal over een circus en 2 mensen die elkaar eigenlijk wel leuk vinden. Maar door het verleden weer van elkaar worden afgetrokken. Ze hebben moeite met vertrouwen. Dit heeft een reden, dus lees dit ook boek vooral..en geniet.

Bewaak mijn hart

De roman Bewaak mijn hart van Sanne Hillemans draait om de twintiger Noraly Winters. Haar leven is heel gewoon, een paar avonden per week werkt ze in haar favoriete café en daarnaast heeft ze een ‘volwassen’ baan bij een bank. Het enige afwijkende: ze wordt overal gevolgd. 24/7 wordt ze beveiligd tegen de vijanden van haar vader, die opereert in het criminele circuit. Volgens zijn strikte instructies negeert ze haar beveiligers en bijna zou ze vergeten dat ze altijd in de gaten gehouden wordt. Tot er een nieuwe persoonlijke beveiliger voor haar wordt ingeschakeld: Chris. Met zijn mysterieuze uitstraling en doordringende blik valt hij haar meteen op. En zij hem ook… Noraly wil zo min mogelijk te maken hebben met haar vaders wereld, maar wat als ze Chris niet uit haar gedachten krijgt?

De auteur Sanne Hillemans

Sanne Hillemans schrijft verhalen over gebroken personages die net als iedereen liefde verdienen. Haar boeken bevatten trauma, plottwists en spanning en altijd genoeg romantiek om bij weg te zwijmelen.

Begin 2017 publiceerde zij haar debuutroman Voor altijd twintig en maakte het gratis beschikbaar via haar website. Voor altijd twintig is voor altijd gratis. In het voorjaar van 2017 verscheen Circus Cesaria, een meeslepend verhaal over verloren zielen die zichzelf vinden in de gemeenschap van het circus.

In januari van 2018 verscheen Ave Cesaria, het tweede deel van de duologie. Sanne bleef doorschrijven en in het najaar van 2019 publiceerde ze een romantisch drama over een actrice die zichzelf niet graag laat zien aan de wereld: De actrice in mij. Inmiddels heeft Sanne zoveel geleerd over het schrijven en uitgeven, dat ze in mei 2020 een e-book heeft gepubliceerd over deze onderwerpen, met 55 tips om mede-auteurs op weg te helpen. Daarnaast werkt ze als freelance redacteur en tekstschrijver. In 2021 verscheen haar eerste boek bij Loft Publishing, de spannende roman Mag ik bij jou. In 2021 verscheen Bewaak mijn hart.

De cover doet zoetig en ook romantisch aan. De inhoud heeft zachte en ook harde aspecten. Het criminele circuit komt er ook in voor. Bewaak mijn hart gaat vast over liefde. Daar kan auteur Sanne Hillemans zeer mooi over vertellen in haar romans. Zij is voor mij geen onbekende, dus ik was erg benieuwd naar deze nieuwe zoetige lovestory.

Eenmaal begonnen in Bewaak mijn hart, krijg je direct herinneringen aan de film The Bodyguard. Het verhaal draait om Noraly Winters. Zij is een gezellige en enthousiaste twintiger. Overdag werkt ze bij een bank en in de avond in een café. De afwisseling trekt haar aan. Wat niemand weet is dat ze 24/7 in de gaten wordt gehouden. Voor de veiligheid. Sanne zou Sanne niet zijn, om hier een mooi en ook spannend verhaal van te schrijven.

Sanne Hillemans schrijft vaak over bijzondere karakters. Personen met een duister randje. Dit was al in de eerder genoemde boeken het geval. Ook in Bewaak mijn hart kom je dit weer tegen.

Noraly moet aan de man. Dat vinden haar vrienden. Zeker collega Charlie vindt het nu wel tijd geworden. Hij ziet een zeer geschikte kandidaat de bar inlopen. Noraly ziet hem ook. Cupido schiet flink met zijn pijlen.

In de vertelperspectief van de 1e persoon leef je helemaal mee wat Noraly vanaf dat moment allemaal meemaakt. Wat in begin lijkt op romantisch en luchtig mondt uit in spannend en vooral keuzes maken. Keuzes die belangrijk zijn voor de verdere toekomst. Noraly staat voor zeer lastige momenten. Daarnaast komen er problemen uit het verleden voorbij. problemen die eigenlijk nu wel opgelost moeten worden.

Kortom een zeer mooie combi aan factoren en thema's.

In begin leest het als een feelgoodstory. Je kan bijna voorspellen wat er gebeurt, als je terugdenkt aan de film The Bodyguard. Girl meets boy..oeps, dat was de nieuwe bodyguard. Romantische scenes volgen. Noor vindt Chris geweldig, maar van haar vader mag het niet. We krijgen dan een kijkje in het circuit waar haar vader zijn wereld heeft. Het blijft wat licht allemaal. En oppervlakkig. Met soms een lachmomentje.

Mooi einde, dat wel.

Waardering  4 sterren

Mooi en vloeiend geschreven. Boeiende karakters. In het spannende deel had ik wat lachmomentjes. De boeven noemden elkaar bij voornaam en Noor die in een pijnlijke positie zat, maakte nog een grap hierover...beetje vreemd. Dat stukje.

Bewaak mijn hart is een zeer romantische boy meets girl, met ruige randjes.

Birdyś Boeken